Lidmaatschap

Lid worden

  • Als nieuw lid betaalt u een jaarbijdrage van 220 EUR. U bent dan aangesloten vanaf de dag van de overschrijving en dit gedurende 12 volle maanden. Dat kost u slechts 0,60 EUR per dag.
  • Betaal de jaarbijdrage bij voorkeur meteen online. Eventueel kan u bij de betalingsopties nog kiezen voor overschrijving.
  • De bijdrage is all-in. Hiervoor kan u, zonder wachttijd, een jaar lang allerlei vragen stellen die te maken hebben met het sluiten, de uitvoering of stopzetting van uw contractuele relatie met werkgever of principaal. Als lid kan u zich inschrijven op onze nieuwsbrief waarin actuele problemen worden belicht.
  • De bijdrage is fiscaal aftrekbaar voor de werknemers die ervoor opteren hun werkelijke beroepskosten te bewijzen. Zelfstandige verkopers kunnen de kosten altijd fiscaal aftrekken.

Lid worden en blijven is investeren in uw toekomst!

Online betaling 220 EUR

Waarom lid worden?

Stelt u zich vragen in het kader van uw werk als verkoper?

Wij kunnen ze beantwoorden.

U weet niet hoe u moet reageren op aangekondigde wijzigingen in uw werksituatie?

We kunnen u hierbij een handje helpen.

Moet u extra betalen als u een persoonlijk gesprek met een jurist wil?

Nee, dat is inbegrepen in het lidgeld.

Krijgt u altijd iemand anders aan de lijn?

U kan altijd naar de medewerker van uw voorkeur vragen.

Kan u niet beter ineens naar een advocaat stappen?

Ons neutraal advies i.v.m. de haalbaarheid van uw dossier kan alvast van onschatbare waarde zijn.

En als u ons niet dadelijk nodig hebt?

Er zijn al velen in de val getrapt omdat ze dachten ons niet nodig te hebben. Door het lezen van de nieuwsbrieven kan u alvast enige voeling krijgen met problemen die vaak voorkomen en welke oplossing wij hieraan geven.

Hebt u een contractvoorstel ontvangen?

Laat het ons eerst bekijken en bespreken vooraleer u tekent.

Is het duur?

Een advocaat vraagt vaak per uur wat wij u vragen voor een jaar lang juridisch advies.

Moet u lang wachten op een reactie?

Wij worden heel dikwijls bedankt voor onze snelle en accurate respons.

Door wie wordt uw dossier behandeld?

U hebt steeds dezelfde contactpersoon als garantie voor een persoonlijke aanpak.

Kan u zich niet beter bij een vakbond aansluiten?

Wij zijn de enige beroepsvereniging specifiek voor verkopers in België. Wij verdedigen de rechten en belangen van zowel loontrekkende als zelfstandige commerciëlen al meer dan 60 jaar. Met onze ervaring kunnen we doorgaans ook anticiperen op mogelijke problemen, want voorkomen is nog altijd beter dan genezen.

Lid blijven

Vóór het verstrijken van uw aansluitingsperiode krijgt u van ons per mail een uitnodiging tot verlenging van uw lidmaatschap. Als u zonder onderbreking aangesloten blijft, dient u vanaf het tweede jaar slechts 190 EUR betalen om opnieuw 12 maanden lang beroep op ons te kunnen doen.
Betaal deze jaarbijdrage online of per overschrijving op de rekening BE53 7310 0408 1853 (BIC KREDBEBB) van de BFH vzw, Dascottelei 97 te 2100 Deurne met vermelding van uw lidnummer als mededeling.

De BFH is voor trouwe leden aanzienlijk goedkoper dan de politieke vakbonden. Probeer daar trouwens maar eens een jurist te pakken te krijgen.

Trouw lidmaatschap wordt dus beloond en heeft uiteraard ook zijn voordelen wanneer u met een rechtszaak wordt geconfronteerd.

Waarom lid blijven?

  • dat u een andere policy (wagen, gsm, laptop) voorgelegd krijgt,
  • dat u andere werkvoorwaarden worden opgedrongen,
  • dat u een onverwacht slechte evaluatie bekomt,
  • dat er een nieuwe manager opduikt waarmee het niet klikt,
  • dat de firma wordt overgenomen,
  • dat u klanten zou moeten afgeven,
  • dat er een loonwijziging wordt vooropgesteld,
  • dat het bonusplan niet meer redelijk is,
  • dat u plots uw ontslag krijgt,
  • dat u zelf wil vertrekken, eventueel naar een concurrent

Aanbreng nieuw lid

Vertel uw collega en breng hem aan als nieuw lid.

U doet uzelf een plezier, want als u samen met uw collega het formulier “Ik wil lid worden” hebt ingevuld en uw collega betaalt het lidgeld, dan krijgt u 20 EUR teruggestort. U doet uw collega een plezier, want als hij zich tijdig aansluit, dan zal hij beter af zijn dan wanneer dit last minute gebeurt en hij eventueel geconfronteerd wordt met de gevolgen van de wachttijd voor nieuwe leden. U doet ons een plezier, want wij kunnen onze dienstverlening blijven garanderen voor uw lidgeld all-in en zo is de cirkel rond.

Getuigenissen

Mijn werkgever probeerde mij behoorlijk het leven zuur te maken.

Doch door jullie steun en vertrouwen heb ik mij kunnen sterken en zeer goed kunnen verweren. Waarvoor ik jullie zeer dankbaar ben!

Nogmaals dank voor de enorme steun die ik mocht krijgen van jullie.

Het gaat jullie goed.

Guy Doms | Hove

Nu mijn zaak met positief gevolg beëindigd is, wil ik het niet nalaten om ook u nog even te bedanken.

Van meet af was het voor u duidelijk waar mijn ex-werkgever naar toe wilde. Uw kordate houding heeft me er destijds van overtuigd om tegen hun wil in te gaan. Daar heb ik nu zeer veel voldoening van. Niet enkel door het financiële voordeel dat me te beurt valt maar vooral ook door het feit dat de Arbeidsrechtbank de laakbare praktijken van mijn ex-werkgever veroordeeld heeft.

Zeer tevreden zijnde om dit hoofdstuk definitief te kunnen afsluiten, wens ik jullie nog veel succes in de toekomst.

W. J. | Tongeren

De manier waarop jullie mij tot op heden geholpen hebben op de momenten dat het ertoe deed kan niet anders dan hoogst professioneel genoemd worden.

Veel vertegenwoordigers denken dat ze het zelf wel zullen oplossen als er problemen komen met het bedrijf waarvoor ze werken, maar als ik zie hoe jullie mij en sommige collega’s geholpen hebben kan ik niet anders dan zeggen: chapeau!

Jullie diepgaande kennis van de typische problemen van de handelsvertegenwoordiger is ongezien in vergelijking met andere vakbonden.

Nogmaals dank!

Dirk De Ryck | Lievegem

De BFH heeft een belangrijke meerwaarde. Het is een efficiënt team dat steeds paraat staat met de juiste ondersteuning en informatie.

Cécile Vanderlinden | Overijse

De BFH heeft me al verschillende richtlijnen meegegeven en vraagt alert te blijven voor veranderingen in taken, de organisatie van het bedrijf enz. Ook werd ik uitgenodigd om indien nodig opnieuw contact op te nemen opdat mijn zaak op de voet zou kunnen gevolgd worden. Een voorbeeld: met de coronacrisis werd ik op tijdelijke werkloosheid gezet terwijl mijn afdeling perfect kon blijven draaien. Dit werd op aanraden van de BFH met de nodige argumentatie besproken in het bedrijf zodat ik wellicht terug op volledige tewerkstelling zal gezet worden. Dankzij het duwtje in de rug vanuit BFH heb ik mij durven te verweren.

R.V. | Vorselaar